Головна



Ключові компетентності можна розвивати щоуроку через відповідні форми роботи, які відображають комунікативно-діяльнісний підхід до навчально-виховного процесу.

Для цього потрібно використовувати:

інтерактивні методи, які забезпечують активну діяльність учнів у процесі опанування навчального матеріалу;
кооперативне навчання, в якому формуються соціальні вміння, лідерські якості та скорочується відстань між учителем та учнем;
рольові та ділові ігри, які переносять учнів у таке бажане доросле життя, допомагають побачити світ і себе у ньому, підвищують самооцінку і попит на нове;
проектні технології, завдяки яким в учнів формується проектне мислення, почуття відповідальності та досвід цілеспрямованої співпраці, вони вчаться застосовувати знання на практиці, працювати в команді над конкретним завданням, презентувати свої результати;
методи «змішаного навчання», які поєднують у собі традиційне й дистанційне навчання та найбільш відповідають інтересам і уподобанням учнів, які живуть у період стрімкого інформаційно-технологічного розвитку суспільства та володіють комп’ютерною грамотністю;
вихід за межі класу на екскурсію або на «польове дослідження», що допоможе переконати учнів у сенсі навчання, мотивує й активізує до пізнання нового. Для того, щоб така форма роботи мала максимальний ефект, важливо, щоб її завершенням стало осмислення побаченого й почутого у вигляді учнівських презентацій, відгуків, рефлексивних нотаток, заповнення листів спостереження тощо;
звернення до досвіду учнів, що гарантує перетворення кожного учня на справжнього учасника навчально-виховного процесу, співтворця й конструктора нових знань;
відповідні форми оцінювання, а саме: самооцінювання, яке формує здатність до самоаналізу, спостережливість за собою, вміння бачити та визнавати перед собою власні помилки; взаємооцінювання, що виховує відкритість до критики з боку інших, здатність відсторонювати об’єкт від суб’єкта оцінювання, вміння слухати, аналізувати й порівнювати.

Науково – методична проблема:
розвиток в учнів ключових компетенцій через відповідні форми роботи, які відображають комунікативно-діяльнісний підхід до навчально-виховного процесу.

Завдання:

впроваджувати в практику роботи:
інтерактивні методи, які забезпечують активну діяльність учнів у процесі опанування навчального матеріалу;

кооперативне навчання, в якому формуються соціальні вміння, лідерські якості та скорочується відстань між учителем та учнем;

рольові та ділові ігри, які переносять учнів у таке бажане доросле життя, допомагають побачити світ і себе у ньому, підвищують самооцінку і попит на нове;

проектні технології, завдяки яким в учнів формується проектне мислення, почуття відповідальності та досвід цілеспрямованої співпраці, вони вчаться застосовувати знання на практиці, працювати в команді над конкретним завданням, презентувати свої результати;

методи «змішаного навчання», які поєднують у собі традиційне й дистанційне навчання та найбільш відповідають інтересам і уподобанням учнів, які живуть у період стрімкого інформаційно-технологічного розвитку суспільства та володіють комп’ютерною грамотністю;

вихід за межі класу на екскурсію або на «польове дослідження», що допоможе переконати учнів у сенсі навчання, мотивує й активізує до пізнання нового. Для того, щоб така форма роботи мала максимальний ефект, важливо, щоб її завершенням стало осмислення побаченого й почутого у вигляді учнівських презентацій, відгуків, рефлексивних нотаток, заповнення листів спостереження тощо;

звернення до досвіду учнів, що гарантує перетворення кожного учня на справжнього учасника навчально-виховного процесу, співтворця й конструктора нових знань;

відповідні форми оцінювання, а саме: самооцінювання, яке формує здатність до самоаналізу, спостережливість за собою, вміння бачити та визнавати перед собою власні помилки; взаємооцінювання, що виховує відкритість до критики з боку інших, здатність відсторонювати об’єкт від суб’єкта оцінювання, вміння слухати, аналізувати й порівнювати.


В МК іноземні мови викладають 8 вчителів: два вчителя вищої категорії із званням «вчитель-методист», один вчитель вищої категорії, чотири вчителя першої категорії, один вчитель другої категорії.

Школа має власний методичний кабінет з англійської мови, який постійно поповнюється: необхідними підручниками, художньою літературою, методичними посібниками, періодичними виданнями, аудіо та відеоматеріалами.

Вчителі англійської мови працюють за підручниками «Fly High» та «Laser», а також використовують багато допоміжної літератури для читання, підручники з граматики «Round-up», посібник з країнознавства «Across Cultures». Для підготовки до Зовнішнього Незалежного Оцінювання та Державної Підсумкової Атестації - «TOEFL» та «First Certificate Practice Tests».

У школі також введено спецкурси «Країнознавство Великої Британії та США» та  "Література Великої Британії та США" у 10-11 класах та "Ділова англійська мова" в 11 класі.

Викладачі МК з метою забезпечення якісного рівня знань з іноземних мов постійно працюють над удосконаленням методики викладання ,використовують сучасні ефективні засоби і прийоми навчання, ІКТ, створюють власні творчі розробки, втілюючи їх у практику роботи.

Широко використовуються такі типи уроків як урок-рольова гра, урок-вікторина, урок-брейн-ринг, урок-подорож, урок-конференція, урок-захист проектів з використанням мультимедійних презентацій, уроки з елементами інсценування та театралізації. Такі форми роботи вчать учнів зосереджуватись, концентрувати увагу, розвивають швидку реакцію, мовну здогадку. Вони збагачують активний лексичний запас учнів та формують комунікативні вміння та навички. Все це дає змогу вчителеві проводити уроки у високому темпі й водночас продуктивно. У шкільній практиці вже давно використовуються різноманітні навчальні ігри.

Рольові ігри й драматизації займають особливе місце у цій системі. Учні набувають досвід спілкування, яке передбачає не лише власне мовлення, а й жести, міміку, рухи та відповідну поведінку в різних ситуаціях.

Мета навчання іноземної мови - це комунікативна діяльність учнів, тобто практичне володіння іноземною мовою. Завдання вчителя - активізувати діяльність кожного в процесі навчання, створити ситуації для творчої активності.

Проектна діяльність учнів дозволяє їм виступати в ролі авторів, творців, підвищує творчий потенціал, рівень практичного володіння англійською мовою, розширює загальний світогляд, формує навички самостійної діяльності.

Метод проектного навчання широко використовується на уроках країнознавства Великої Британії та США. Кращі проектні роботи учнів можна побачити на виставкових стендах школи «Моя Україна» та «Запрошуємо до Великої Британії та США», створюється база мультимедійних проектів та презентацій.

Також на уроках іноземної мови активно використовується такий метод інтерактивного навчання як метод учнівського мовного портфоліо.

З метою підвищення мотивації учнів у вивченні англійської та німецької мов у школі велика увага приділяється позакласній роботі з цих предметів. Саме нестандартний творчий підхід у проведенні позакласних заходів значно сприяє посиленню бажання в учнів вивчати іноземну мову, підвищенню рівня знань.

Доброю традицією школи є проведення таких заходів як святкування Різдва, Нового року, Дня святого Валентина, Дня Подяки, свята Абетки, свята Казки та Першого дзвоника. Щорічно у квітні проходять Шекспірівські дні. Проводяться конкурси англійської, американської та німецької поезії. Випускаються стіннівки до визначних дат.

З метою підвищення пізнавальної активності учнів різних ступенів навчання у школі
започатковано проведення Олімпіад з англійської та німецької мови у 2-8 класах.
В міських та обласних олімпіадах з англійської мови наші учні займають призові місця.
Великий відсоток випускників обирає факультети, де профілюючою дисципліною є англійська мова або викладання предметів проводиться англійською мовою.
Тісна взаємодія вчителів англійської мови з батьківською громадськістю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий